Du ved ingenting

Eller gør du? For jeres medarbejdere er da tilfredse, ik’?
Når SURVEY Danmark snakker med potentielle kunder der ikke har fået foretaget en måling af medarbejdernes tilfredshed, er årsagen ofte ovenstående. Altså, at virksomhedens ledelse har et godt billede af (eller endda ved) hvor tilfredse deres medarbejdere er.

Men du ved intet. Eller måske ved du det hele. Måske er sandheden midt imellem. Det gode ved en undersøgelse af medarbejdernes tilfredshed er jo netop, at man får vished for om ens gætterier stemmer overens med virkeligheden. Man får et konkret billede af hvor ens styrker er og hvor man bør fokusere sin indsats fremadrettet for at bibeholde eller øge medarbejdernes tilfredshed.

En tilfreds medarbejder bliver mindre syg. Det er et veldokumenteret faktum. Man formindsker dermed mængden af potentielle sygedage (både de rigtige og pjækkedagene) ved at sætte fokus på, hvor medarbejdernes trivsel ikke er god nok. Og det kan du (med al respekt for din viden om dine medarbejdere) ikke finde ud af på andre måder end ved at spørge dem anonymt. En undersøgelse vil give dig et konkret værktøj til at øge antallet af dage, hvor dine medarbejdere glæder sig til at komme på arbejde.
En tilfreds medarbejder er mere produktiv og er en fremragende ambassadør for virksomheden. Behøver vi uddybe fordelene ved det? Nej, vel.
Brug SURVEY Danmark til at lave en undersøgelse af dine medarbejderes tilfredshed og få en rapport, hvor du klart og tydeligt kan se hvad der skal gøre fremadrettet for at sænke sygefravær og få mere tilfredse og engagerede medarbejdere.

Eller bliv ved med at gætte.

2016-05-30T12:51:10+00:00